Treetops

Capaciteitsproblemen

Capaciteitsproblemen op de afdeling huisvesting?

Ook als zorginstelling, onderwijsstichting of woningcorporatie worstelt u er waarschijnlijk regelmatig mee: een capaciteitsprobleem. Er blijven zaken te lang liggen.

  • Bewoners, cliënten of schooldirecteuren krijgen niet de aandacht die ze verdienen en nodig hebben.
  • Plannen verdwijnen in de ijskast want uw vaste mensen komen er simpelweg niet meer aan toe.
  • De aanpak van de zo lang gekoesterde wens om te renoveren of te verduurzamen, wordt op de lange baan geschoven.
  • Of nog erger, uw afdeling of organisatie komt niet eens meer aan de basiszaken toe?

We krijgen er allemaal wel eens mee te maken. Er is plots een vaste medewerkster vertrokken, of er is er helaas één langdurig afwezig. Misschien is er door externe omstandigheden wel een forse werkdruk ontstaan die weggewerkt moet worden. Of is er geen tijd om dat verduurzamingsproject aan te pakken, doordat de reguliere werkzaamheden toch meer aandacht vergen dan gepland.

Omdat er sprake is van tijdelijke nood, is een vacature uitschrijven geen optie. Net zoals het aantrekken van een tijdelijke kracht via het uitzendbureau niet voor de hand ligt, omdat specifiek kennis ontbreekt.

Partnership biedt uitkomst

Maar wat nu als u een partner heeft die u daarbij wél kan ondersteunen? Die gewoon één dag in de week komt helpen om de zaken draaiende te houden, zoals het standaard onderhoud. Mogelijk kan die partner u zelfs twee dagen in de week helpen met een speciaal project? Gewoon als verlengstuk van uw organisatie. Projectmatig. Is dat niet ideaal?

Het gebeurt ons regelmatig dat vaste klanten ons ook weten te vinden als we gewenst zijn om de opgelopen werkdruk, om welke reden dan ook, weg te nemen.

  1. Soms is dat als projectleider onderhoud voor Politie Nederland,
  2. Een andere keer als medewerker onderhoudszaken bij de scholenkoepel SKPO,
  3. Maar het kan evengoed via een aannemer als Huybregts Relou zijn, waar we helpen bij het uitwerken van scenario’s voor de renovatie, sanering en verduurzaming van corporatiebezit,
  4. Soms vormen wij gewoon de huisvestingsafdeling van een organisatie en vertrouwt men zo op ons als partner dat wij dat hele stuk overnemen, zoals nu bij de SSOE (zie ook: Totaalconcept SSOE),
  5. Maar ook samen met een interne partner bij één van onze klanten zetten we de lijntjes uit om meer dan 100 horecalocaties in optimale staat te houden, zelfs nu in deze Corona tijd.

Wij halen de druk van de ketel

Maar wat als we dat nu eens omdraaien? Onze specifieke kennis op gebied van onderhoud, instandhouding, renovatie en verduurzaming van bestaande bouw maakt dat we op elke huisvestingsafdeling van waarde kunnen zijn. Om te helpen de piek even weg te werken. Om even een paar dagen in de week voor enkele maanden de ergste druk van de ketel te halen. Ook dat noemen wij partnership.

Klinkt dat als muziek in uw oren, sla dan spijkers met koppen en neem contact met me op voor een vrijblijvende afspraak en het liefst voordat het bij jullie over kookt.

Voordat het misschien te laat is.

Laten we elkaar leren kennen nu de druk nog helemaal niet te hoog is en we gewoon in alle rust nog een afspraak kunnen plannen. Mail me gerust fred@treetops.nl